Summa sidvisningar

lördag 19 mars 2016

Tandläkarebesök

Vår lilla Totte ska till veterinären och rensa tänderna för tandsten, så kvällen innan är det bad som gäller! Usch Matte varför nu det!!!

Jaha! kl 8.00 är vi här och Totte har fått en spruta med "godnattmedel" jag säger bara! inte är det roligt när han blev tröttare och tröttare och sov hårt oj oj oj alltså lilla vuffar...........

Sov gott min älskling nu kommer farbror doktorn och hämtar dig.........
Efter ett par timmer är allt klart MEN! 5 tänder fick dras ut 5 st. jag var jättechockad 5 st.
Jag tyckte väl det tog lång tid. Min lilla vovve kom ut och var helt groggy bara tittade på mig och somnade i mina armar. Jag fick bära honom ut till bilen. Sen var det en runda till apoteket och  hämta penicillin. 

Äntligen hemma i sin varma goa filt. Sen sov han hela dagen och natten med.
Dagen efter var han nästan sig själv igen, nästan! ingen hård mat, en massa kram och mys. Ett par dagar sen var han sitt gamla vanliga jag igen, den lilla älskling, men det var ett par jobbiga dagar för honom. 

2 kommentarer:

  1. Jamen stakkels vovse da. Jeg tænker dog, at det var værre for jer end for ham haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 Ja det har du nok ret i Jette, men det var ikke sjovt at se ham sådan. Han er helt sig selv igen men må ikke spise noget hårdt og får jo penicillin i 20 dage <3

      Radera