Summa sidvisningar

måndag 23 november 2015

En Tivolitur med goa kompisar

Vi har varit på Tivoli i Köpenhamn 

Visst är det vackert i gamla Tivoli, glada barn och vuxna överallt, jul i vart enda hörn.


Vi åt på Gröften,  härligt ställe med gamla anor, dansk julmat tog jag, Fläskestek med rödkål och Risalamalta till efterrätt oh så gott! Mannen och vännerna tog Tournado med goda tillbehör och gott rödvin.

Hotel d´Angleterre brukar ha så fin julpynt på sin fasad synd bara det regnade .

Vi gick på Ströget och ind på Royal Copenhagen där olika kändisar hade stylat "rum" som man sen kunde rösta på och kanske vinna ett pris! vad har jag glömd.

Detta "rum" röstade jag på, klicka på bilderna så ni ser dom i större format. Rummet var stylad av  en dansk skådis Bodil Jörgensen senast set i "Badehotellet"  en serie jag tycker om.

Samma rum och min kompis Maja

Så mycket Jul 

Ännu ett "rum"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar